Sidor

söndag 26 maj 2013

Dag 26 Vångsö- Svenö 48 km

Idag har det varit blött och kallt. När det regnar vill jag ogärna gå iland och äta. Eftersom det skulle regna så hade jag förberett lunchen så den kunde ätas i kajaken. Men eftermiddagen blev det sämre med och med regn och vind som kylde började jag snart frysa. Utanför Karlskrona tog jag en snabbfika i regnet och genast kom värmen tillbaka. Skall försöka låta bli att slarva med maten i fortsättningen. Såg en riktigt fin gädda idag. Jag skrämde upp den när jag paddlade in i en vik och i sitt försök att undkomma mig tog den sig igenom ett grunt parti och man kunde se en bred rygg på en lång fisk. Ett tag funderade jag på att stanna och ta fram spöet men jag frös och det regnade så jag fortsatte. Mitt kapell läcker mycket nu. Så fort jag får en våg över mig så sipprar det in vatten. Varannan timme får jag ösa för att inte ha benen i vatten. Ett nytt kapell är beställt och på gång. På em mojnade vinden och jag hade ett par fina timmars paddling. Till sist tröttnade jag på regnet och slog upp tältet i närmsta fårhage.