Sidor

fredag 31 maj 2013

Dag 31 Stångehamnsö- Vinö 38 km

Efter en lugn morgon bar det av. Det blåste nord, aningen nordost rätt ordentligt. Utanför Oskarshamn så hade jag vågorna snett framifrån. Plötsligt kommer en våg mer från sidan. Jag hinner inte vända upp kajaken och vågen bryter precis innan den träffar mig med en dov duns i flytvästen. Hela jag blir dyngsur men fortfarande i kajaken och ovanför vattnet. Jag paddlar på och först flera minuter senare reagerar jag på att det ser tomt ut på däcket framför mig. Den stora vågen tog min vattenflaska. I nästa större ort som passeras ska jag handla en ny. Riktigt jobbigt att vara utan. Vinden fortsatte och jag blev snart riktigt trött i armarna.Efter ett tag kom öar som jag kunde gå bakom. När jag såg Vinö på kartan tänkte jag att där ska jag bo inatt. Så nu sitter jag på en klipphäll och dricker en kåsa vin, på Vinö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar