Sidor

tisdag 28 maj 2013

Dag 28 Kristianopel- Vesleskär 45 km

Dagen började riktigt bra. Eftersom jag valt en någon tveksam tältplats igårkväll så var jag uppe tidigt och rev tält. När jag skulle leta upp dricksvatten bjöds det på frukost. Peter och Helena som driver Cafe sött och salt och pensionatet Stenvik bjöd in mig på riktig hotellfrukost. Stort tack. Efter det besökte jag handelsboden där det provianterades och det blev även en morgonglass. Paddlingen gick tufft i början. Men efter lunch lugnade sig vinden. Vid kl 17 kom även solen fram. Jag rundade ett stort sälskyddsområde och hade sen en skön kvällspaddling i solskenet. Ligger nu på en ö där det finns konstiga djur. Jag har inte gått så nära men på håll ser det ut som stora får. Alpacker kanske? Osäker på dessa djurs egenskaper så har jag lagt kajaken startklar precis utan för tältet. Ifall det skulle visa sig att dessa djur blir aggressiva på natten. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar