Sidor

lördag 4 maj 2013

Dag 4 Kackholmen- Resö 6 km

Hade tänkt att passera Gråvik och stanna i Havsstenssund och ladda inför tjurepannan. Dock hade SMHI utfärdat kulingvarning på em. Kände direkt när jag kom ut att det inte gick snabbt och att det tog hårt på kroppen. Jag behövde fylla på vatten och eftersom jag inte ville fastna på en liten ö så stannade jag vid hamnen i Resö. Fick fylla på vatten vid Tempo, samt låna lagret att byta om på. Jag tackade genom att handla korv med bröd och mjölk. Så det blir korv med bröd till både lunch och middag idag. Även om det nog hade varit ok att paddla vidare så kände jag att det var bättre att slå upp tältet med tanke på SMHIs varning. Ligger nära affären och fasligt nära vattnet. :-) Nya tag imorgon...

1 kommentar:

  1. Hej Peter,
    Intressant att kunna följa dina äventyr och jag håller med att Konsum på Resö har trevlig personal (det är mina paddelvatten du kommit till men är tyvärr inte där just nu för då hade jag åkt ut och hälsat på).
    Se bara till att hålla ut och gå nära Väcker när du rundar Tjurpannan så går det bra.
    Hälsar Börje (HBB paddlare 2012)

    SvaraRadera