Sidor

lördag 25 maj 2013

Dag 25 Nogersund- Vångsö 37 km

När jag lämnade Nogersund så kändes vinden ok. Men när jag rundade udden kände jag av den. Min tanke var att gå till Karlshamn och hälsa på vänner där men vågorna som rullade in tvingade mig till en ostligare kurs. Vinden har idag varit riktigt jobbig. Vid kl 16 kändes det inte lönt att paddla mer i motvinden. Jag gick in och tog en lång fika på en liten ö. Vid 17,30 hade det lugnat sig en aning och jag fortsatte. Två timmar senare var jag helt slut i armarna. Eftersom det ska blåsa rejält imorgon, med start i natt så valde jag tältplats med omsorg. Hittade en läig vik som var perfekt. Det tyckte även myggen som fanns i tusental. Trots den riktigt starka motvinden kom jag 37 km idag. Är riktigt nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar