Sidor

onsdag 26 juni 2013

Dag 57 Vargön- Storbrändön 49 km

Det tog lång tid innan jag somnade igår. Solen sken och det riktigt varmt i tältet trots klockan var mycket. Pga det var jag trött i morse. Jag åt frukost i tältet och gick sedan ut till kajaken. Vattnet hade dragit sig utåt över natten så kajaken låg en bra bit upp på land. Nu låg jag på en sandstrand så det var bara att släpa ner den till vattnet. Sen begav jag mig iväg i motvinden. Motvinden fortsatte hela dagen och det känns i rygg och axlar att de har fått arbeta. Utanför Junkön träffade jag två kajakpaddlare i likadana Seabirds som jag paddlar. De var på väg till Skellefteå och hade startat i Haparanda i förrgår. Det blev en liten fingervisning om hur långt jag har kvar. Jag hade tänkt göra nattläger på storabrändön men när jag kom dit var det långgrunt och lerigt. Orkade inte paddla vidare utan hittade till slut en plats där jag kunde dra upp kajaken och sätta upp tältet. Dock är det mycket mygg så jag har flytt in i tältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar