Sidor

onsdag 12 juni 2013

Dag 43 Hålöklubben- Sandarne 50 km

Var riktigt trött när jag vaknade så jag låg kvar extra länge i sovsäcken. Väl iväg började det småregna. Små skurar höll på ända fram till lunch. Lunchen intogs i kajaken mellan Iggön och Gåsholmen. Jag har ett skott strax bakom sittbrunnen. Däri förvarar jag all mat. Riktigt smidigt att bara sträcka bak armen och ha tillgång till allt man har med. Helt obetydliga vindar har gjort att det blev 50 km idag trots sen morgon. Hade problem med att hitta tältplats. Överallt var det hus. Har nu hittat en liten holme som jag inte hittar namnet på. Den ligger strax öster om Sandarne. Dock är holmen invaderad av små röda myror. De är överallt. Jag satt inne tältet för att undkomma dem när jag åt. Nu ligger jag i en myrfri sovsäck och ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar