Sidor

måndag 10 juni 2013

Dag 41 Granören- Norrskaten 45 km

Åter igen började dagen med en regnskur och därmed frukost i tältet. Det blåste en del på fm och det var stundtals riktigt drygt att ta sig fram. Jag lunchade på en liten ö. Regnmoln tornade upp sig så jag packade paddeljackan lätttillgänglig. Dock behövdes den inte förrän kl 16 då himlen öppnade sig. Så fortsatte det sedan. Intensiva skurar ända fram till kl 19. Dagen avslutades med en miss. Först hade jag tänkt sova vid Fågelsund och gena över viken imorgon. Men när jag lade ihop mina kartblad såg det alldeles för långt ut så jag fortsatte längs kusten. Dock verkade inte den andra sidan så långt bort. Vid närmare kontroll så har jag i mitt trötta och blöta tillstånd lagt ihop bladen fel (hur man nu kan lyckas med det?). Irriterad gör jag land direkt.Passagen är inte så lång så den får inleda morgondagen. Nu ska jag slå upp tält och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar