Sidor

onsdag 19 juni 2013

Dag 50 Långroudden- Skarsta 49 km

Dagens vindprognos visade sydliga vindar och ökande under dagen. Eftersom jag hade ett par passager mot NV så ville jag komma så långt så möjligt innan vinden hann bygga upp några stora vågor. Detta gjorde att jag struntade i min proviantering i Husum och gick mot Malnvik. Där blev det lunch innan jag tog mig över till Lillhamn. Vågorna kom först i slutet men jag hann bli rätt blöt ändå. Efter Lillhamn så satte jag kurs mot Järnäsudden och sen vidare mot Skarsta. Var riktigt paddelsugen och kunde fortsatt lite till men det är rätt skönt att slå upp tältet i tid och få ett par timmar innan det är dags för sovsäcken. Imorgon ska det regna hela dagen så jag ska gästa Hörnefors och ordna vatten och lite god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar